Åna Sira Fotballklubb mot Kryptevik på Dalen Ground i Sokndalstrand i bygdefotball serien.

Postet av Åna-Sira FK den 14. Jul 2017

Ja da har vi spilt kamp nummer 2 i bygdeserien i fotball i Sokndal mot Kryptevik på Dalen Ground i Sokndalstrand.

Kampen endte 1-1 og målet i dag ble utrolig nok laget av Kim Østrem.

Laget vi stilte med var Petter Kvelland, Kim Østrem, Marius Mål, Joakim Log, Runar Log, Tom Inge Log, Christian Reistad, Vidar Pedersen, Nils Thomas Midtbø, Thomas Reistad, Reidar Berntsen, Thomas Åvedal.

Dette var en opplevelse for livet å spille fotball på Dalen Ground. Banen var vel ikke så mye større enn ballbingen vår i Åna Sira. Målene var i håndballstørrelse og ballen var vel aldri ute før den eventuelt landet på sjøen for her spilte vi fotball langt opp i skråningene rundt banen. Det var nok en ca 50 tilskuere og kaffen var klar til oss alle.

Kampen startet med at Åna Sira tok ledelsen med mål fra Kim Østrem. Så kjempet Kryptevik seg inn i kampen igjen og fikk ett utligningsmål, og flere ble det ikke takket være en meget god keeper i Tom Inge Log. Det var hardt spill og mye holding, så det er i hvert fall opp en tre-fire hakk i intensitet i forhold til bedriftsserien i Flekkefjord, det er helt sikkert.

Helt på slutten av tredje omgang ble kampen og opplevelsen litt ødelagt med en stygg skade på Thomas Åvedal. En duell som smalt skikkelig og det fryktes ett brudd i ankelen men vi får håpe det beste.

Det er veldig viktig at alle lag i bygdeserien i Sokndal og bedriftsserien i Flekkefjord er forberedt på skader og stiller med bandasjer, teip og is som vi i Åna Sira alltid gjør, dette kom godt med både for en spiller på Kryptevik og en av våre egne i dagen kamp. Tusen takk til alle som stilte opp for Åna Sira Fotballklubb.