Åna Sira - Rekefjord i finalen i bygdeserien på Haua i dag.

Postet av Åna-Sira FK den 27. Okt 2017

Da har vi spilt finale i bygdeserien på Haua. Finalen var mellom Åna Sira og Rekefjord. Resultatet ble 2-5 og seier til Rekefjord. Veldig trist at det ikke finnes en ordentlig fotballbane i Sokndal kommune det går an å ha en så viktig kamp på bortsett fra ett søkkvått jorde men det var like forhold for begge så kanskje greit uansett.

Åna Sira startet best med god kontroll i første omgang og ledet med 1-0 når første omgang var ferdig. Åna Sira hadde haugevis av muligheter til flere mål men ballen ville bare ikke inn. I andre omgang sovnet vi hen en liten stund i starten av omgangen og plutselig var det 1-3 til Rekefjord. Vi fikk justert litt og kom oss noenlunde inn i kampen igjen. I tredje omgang var det mer jevnt igjen og det sto 2-3 en stund og vi presset på men fikk ikke uttelling og bang der sto det 2-5 til Rekefjord..Vi fortjener absolutt godkjent allikevel synes jeg uansett resultat. Vi vant vår avdeling av serien suverent, det samme som Rekefjord gjorde i sin avdeling og dette var finalen mellom de to absolutt beste lagene i serien. Målene til Åna Sira var det superreserven Kjetil Haneberg som sto for.

Åna Sira stilte med følgende lag: Petter Kvelland, Thomas Åvedal, Tom Inge Log, Kristoffer Egeland, Runar Log, Christian Reistad, Kjetil Haneberg, Vidar Pedersen, Marius Mål, Joakim Log. En stor takk fra Åna Sira Fotballklubb til alle som har stilt opp for klubben i denne serien og i finalen. Det er veldig bra og viktig at vi stiller lag og viser oss frem i både denne serien og i bedriftsserien i Flekkefjord.

Da ble vi faktisk nr 2 i begge seriene som vi har deltatt i og det står det respekt av. Neste år topper vi hele driden:)