Offisiell åpning av bobilparkeringsplassen i Åna Sira samt andre tiltak og prosjekter er gjennomført. .

Postet av Jan Petter Kvelland den 6. Okt 2020

Da har det vært offisiell åpning av bobilparkeringsplassen, ny fiskeplass ved elven, utbedringsprosjektet av badeplassen i Hammarhølen, samt at det skal gjennomføres litt diverse innkjøp av gapahuker og store bord\benker til utplassering i området.

Dette er prosjekter og tiltak som har vært gjennomført ved midler fra avtale mellom Sira Kvina Kraftselskap og Sokndal Kommune ifm mye konsesjonsvilkår. Det er Åna Sira Fotballklubb og Velforening som har vært det lokale bidraget, samarbeidspartner og organisator for gjennomføringen av diverse prosjekter og tiltak.

Det var administrerende direktør hos Sira Kvina Kraftselskap Gaute Tjørhom, Ordfører i Sokndal Kommune Jonas Andersen Sayed, næringssjef i Sokndal Kommune Nils Jakobsen og leder av Åna Sira Fotballklubb og Velforening Kjell Tore Sand som stod for åpningen.

Da værgudene ikke var på vår side denne dagen så ble arrangementet flyttet inn fra bobilparkeringsplassen og inn i klubbhallen til Åna Sira Fotballklubb. Det møtte frem ca 40-50 stk som da fikk servert kake, wienerbrød og kaffe.

En stor takk må rettes til Sira Kvina Kraftselskap og Sokndal Kommune for godt samarbeid ifm gjennomføring og ferdigstillelse av disse prosjektene og tiltakene.