Opprusting av lekeplassen på Log i Åna Sira i regi av Åna Sira Fotballklubb og Velforening gjennomført ved hjelp av midler fra Sparebankstiftelsen Amedia og Avisen Agder

Postet av Jan Petter Kvelland den 26. Aug 2020

Vi i Åna Sira Fotballklubb og Velforening søkte om midler til opprusting og oppgradering av lekeplassen på Log i Åna Sira via Sparebankstiftelsen\Amedia og Avisen Agder tidligere i år. Vi var så utrolig heldige å fikk tilslag på søknaden på kr 20000.-.

Dette gjorde at vi kunne sette igang med en etterlengtet oppgradering av lekeplassen ved å gå til innkjøp av nytt reikte stativ samt nye kraftige leker og oppbevaringskasse til disse.

I disse utfordrende COVID 19 tidene så bød det på litt utfordringer å få til dugnader der smittevernshensyn kunne ivaretas på en god og sikker måte. Når dette så var på plass så vare det klart til dugnad.

Det ble gjennomført en del dugnader med masse fremmøtte personer som sto på og fikk ryddet, klippet, oppgradert og montert nytt utstyr og apparat.

En stor takk sendes til sparebankstiftelsen\Amedia og Avisen Agder for tildelte midler til dette prosjektet. Dette betyr mye for en liten bygd som Åna Sira som nå får en flott og oppgradert lekeplass for bar og unge midt i sentrum i bygda.

En stor takk sendes også til Cato Bru som har stått som prosjektleder og ledet arbeidet med oppgraderingen, samt den fantastiske gjengen med personer som har stilt opp på dugnader i fleng for å få dette gjennomført innen tidsrammen innen august.

Det er ikke annet enn imponerende av Åna Sira Fotballklubb og Velforening hva vi får til av prosjekter og tiltak til det beste for bygda Åna Sira og dets innbyggere. Det ligger enormt med innsats, dugnadstimer, kompetanse, dokumentasjon osv bak denne innsatsen som klubben gjør for bygda som kanskje ikke alle er klar over.

STOR TAKK TIL ALLE INVOLVERTE.