Informasjon fra Åna Sira Fotballklubb ifm disse vanskelige COVID 19 korona tidene.

Postet av Jan Petter Kvelland den 16. Apr 2020

Vi i Åna Sira Fotballklubb jobber hardt med å holde hjulene igang i klubben nå i disse vanskelige tidene.

Alle organiserte treninger, fotball, dart, sandvolleyball, frisbee, landhockey er fremdeles avlyst og vil være det ut april. Da vil det bli tatt en ny vurdering. Vi håper det er mange som er veldig klare til å trene når vi en gang starter opp igjen. Gressbanen ligger klar og venter på treningskåte fotballspillere og andre.

Økonomisk er det også vanskelig. Det er helt fullstendig stopp i inntekter da vi ikke kan ha arrangementer i regi av klubben. Basar, trimbingo, musikkbingo, dart kvelder, dart turnering, osv er avlyst og dette er noen av de aller største inntektskildene vi har i klubben.

Takket være hovedsponsor og mange andre sponsorer så har vi litt inntekter å ta av nå i starten av året.

Vi oppfordrer alle som har ett forhold til og er glad i Åna Sira Fotballklubb og Velforening om å bli medlem i klubben og støtte opp om arbeidet og klubben, Send gjerne mail til aanasirafk@hotmail.com og bli medlem i klubben. Kr 200 for singel medlem og kr 300 for familiemedlemskap, da kan så mange som en ønsker delta i dette medlemskapet.

Det jobbes hardt med å søke om kompensasjon for tapte inntekter via NFF\NIF - myndighetene sin krise tiltakspakke for lag og foreninger. Her er søknad innsendt og vi venter i spenning om vi får del i denne pakken. Vi har også registrert alle våre tapte inntekter og økte utgifter i registrene hos NFF\NIF ifht at disse ønsker oversikt over slike tall fra alle klubber og skal bruke tallene i jobben opp mot myndighetene for å forsøke å få økt tiltaks pakkene.

Det eneste tilbudet som er åpent er 10 på topp turene\turkartet vårt. Dette har i år igjen vært en kjempesuksess foreløpig med over 1000 utleverte kart.

Det er nå trykket opp nye turkart uten turer i landskapsvern området og disse er tilgjengelig hos Joker Åna Sira og i postkassene på klubbhallen vår og på kiosken på stadion. Dette er ett krav fra verne styret for Landskapsvernområdet at det ikke skal være turer i verneområdet uten at disse er godkjent og spesialmerket av disse. Utvikling, trykking og distribuering av disse nye kartene skal vi etter avtale få kompensert økonomisk av fylkesmannen i Agder, Søknad om dette er også sendt.

Vi jobber for fullt og håper ting snart normaliserer seg. Har dere noen spørsmål så er det bare å ta kontakt med Åna Sira Fotballklubb på facebook eller via mail aanasira@online.no eller angående medlemskap aanasirafk@hotmanil.com .