Offisiell åpning av lyssatt turvei Åna Sira - Lundevann mandag 24 februar kl 1900 i Åna Sira

Postet av Jan Petter Kvelland den 19. Feb 2020

Går til:

Sira Kvina Kraftselskap ved adm dir, miljørådgiver Per Øyvind Grimsby og Lars Jakob Gjemlestad og andre interesserte.

Flekkefjord Kommune ved ordfører, rådmann, næringssjef og andre interesserte.

Sokndal Kommune ved ordfører, rådmann, næringssjef og andre interesserte.

Avisen Agder

Dalane Tidende

Åna Sira, oppslag.

Åna Sira Fotballklubb, 10 på topp gruppe, Velforening.

Invitasjon til åpning av lyssatt turvei fra Åna Sira til Lundevann.

Mandag 24 februar 2020, kl 1900, skal vi ha offisiell åpning av lyssatt turvei fra Åna Sira til Lundevann i Åna Sira.

Oppmøteplass er ved Åna Sira Kraftverk i Åna Sira.

Program:

Offisiell åpning og snorklipping ved representanter fra Sira Kvina Kraftselskap og Flekkefjord Kommune.

Servering av kake, mat og drikke etter den offisielle åpningen.

Det blir arrangert en felles spasertur fra Åna Sira til Lundevann etter åpningen for alle som ønsker å være med.

Historikk:

Lyssetting av denne populære turveien i Åna Sira har blitt en realitet på grunn av midler som Sira Kvina Kraftselskap og Flekkefjord Kommune har blitt enige om ifm en ny revisjonsavtale.

Midlene i denne avtalen skal brukes til kompenserende tiltak for friluftsliv i områdene som er berørt av vassdragsreguleringene og utbyggingen av Sira Kvina anleggene.

Dette tiltaket, samt lignende tiltak på Sira er det Sira Kvina Kraftselskap og Flekkefjord Kommune har blitt enige om midlene skal brukes på som Flekkefjord Kommune har blitt tildelt i avtalen.

Disse to tiltakene i hhv Åna Sira og Sira mottok Flekkefjord Kommune søknader om ifm disse midlene og valgte sammen med Sira Kvina Kraftselskap å gå videre med.

Turveien fra Åna Sira til Lundevann er en veldig populær turvei\treningsvei for innbyggerne i Åna Sira, samt andre besøkende til bygda, så dette tiltaket har blitt utrolig godt mottatt.

Denne turveien inngår også på ett lokalt 10 på topp turkart som er utviklet av Åna Sira Fotballklubb, samt ca 20 andre merkede og rydda turstier i området.

Ta på turtøy og tursko og bli med på tur i den flotte lyssatte turveien i Åna Sira.

For mer informasjon om arrangementet ta kontakt med undertegnede, eller sjekk facebook Åna Sira Fotballklubb eller web: http://aana-sira-fk.idrettenonline.no/

Mvh Petter Kvelland

Åna Sira