ÅSFK fikk i dag besøk av ordfører og rådmann i Sokndal.

Postet av Jan Petter Kvelland den 20. Nov 2019

Åna Sira Fotballklubb sendte en invitasjon til ny ordfører og rådmann i Sokndal Kommune en liten tid tilbake. I dag fik vi besøk av begge to og fikk muligheten til å legge frem og informere om aktiviteter, prosjekter og tiltak vi jobber med i Åna Sira i sammen med velforeningen.

Dette var ett fantastisk bra møte og vi ble møtt med en god og positiv holdning fra kommunen fra både ny rådmann: Lars Arne Oldernes og ny ordfører: Jonas Andersen Sayed. Tusen takk til begge to for at de stilte opp på informasjon og dialog møte med Åna Sira Fotballklubb. Det er utrolig viktig å opprettholde en god kommunikasjon og dialog med kommunens representanter, det letter arbeidet for alle parter. Vi fikk gode og positive tilbakemeldinger fra kommunen på presentasjonen av klubben og aktivitetene, det setter vi stor pris på. Mye arbeid ligger bak dette.

Vi informerte om aktiviteter som fotballklubben driver, slik som fotballgruppe, dart klubb, frisbeegolf gruppe, sandvolleyball, 10 på topp turkart\gruppe, osv. Turkart ble utlevert, samt kart over Frisbeegolf bane. Da ser vi dem nok snart på tur i heia i Åna Sira samt på frisbeegolfbanen.

Vi gikk også igjennom prosjekt og tiltak som vi jobber tett sammen med Sokndal og Flekkefjord kommune om til det beste for bygda Åna Sira.

Dette omfatter opprusting av badeplass i Hammarhølen, trafikksikkerhetstiltak mellom Hammarhøl og RV44, samt ønsket om gang\sykkelsti fra Eikedalen\Hammarhølen\Jokeren.

Vi hadde gjennomgang av drift og vedlikeholdsavtalen på Åna Sira Stadion mellom Åna Sira Fotballklubb og Sokndal Kommune. Denne er ekstremt viktig for oss i fotballklubben.

Vi var inne på stadionanlegget for å se på hvor bobilparkeringsplassen og toalett bygget skal etableres. Her er det veldig viktig for oss å få presisert at toalett bygg må inneholde mulighetene for tømming av bobiltanker, samt at det må etableres renovasjonsløsning. Toalettbygget må også være universelt utformet samt at det absolutt bør være fristilt fra det kommunale pumpe\renseanleggshuset i området. Vi gikk også igjennom ønsket om asfaltering av ny vei og plass ved nyetablert fiskeplass ved elva i samme område.

Vi snakket litt om salg av barnehagebygget samt flytting av branngarasje anlegget og den kommunale lekeplassen i det samme området. Her må det komme en løsning som omfatter alle disse punktene.

Vi hadde også en gjennomgang av skolesalget og premissene som tidligere er lagt i avtaleverk rundt bruken av midler som kommer inn på salget av skolebygget. Disse midlene skal tilbakeføres til bygda Åna Sira og øremerkes til fremtidig erstatning av grendehus delen som forsvinner ved salg av bygget.

Nyervervet eiendom fra Sira Kvina bak klubbhallen og mulig tomt til utvidelse av klubbhallen til bruk som grendehus del ble også gjennomgått.

Det var masse mer vi snakket om men dette var hovedpunktene.

Det var ett veldig flott møte og vi ble enige om at vi skal opprettholde kommunikasjonen og de årlige samarbeidsmøtene slik vi tidligere har hatt.

Takk til alle involverte, Jan Petter Kvelland og Gun Marie Sand fra Åna Sira fotballklubb og Lars Arne Oldernes og Jonas Andersen Sayed fra Sokndal Kommune.