Bobilparkeringsplass i Åna Sira er klar til bruk på Åna Sira Stadion, samt masse flotte aktiviteter.

Postet av Jan Petter Kvelland den 1. Jul 2020

Da er bobilparkeringsplassen på Åna Sira Stadion klar til bruk.

Dette har vært ett samarbeidsprosjekt mellom Åna Sira Fotballklubb og Velforening, Sokndal Kommune og Sira Kvina Kraftselskap. Midler til dette anlegget kommer fra en avtale om kompensasjon ifht ny konsesjon i området for Sira Kvina Kraftselskap, der midler skal brukes ifht tiltak for nærområdet samt kompenserende tiltak for friluftsliv og annet.

Dette er blitt virkelig en flott plass med fine oppstillingsplasser for bobiler, nytt flott toalett bygg og tømme stasjon for bobil toaletter i samme bygg. Det er strøm og vannuttak tilgjengelig. Det er også søppel handterings system montert på parkeringsplassen.

En stor takk til alle involverte parter, dette kan bety mye for bygda Åna Sira i fremtiden, samt muligens gi økt salg for butikken vår Joker Åna Sira i samme slengen. Dette er vinn - vinn for absolutt alle parter.

Denne ligger flott plassert på Åna Sira Stadion, rett ved elven Åna Sira som da også er lakseførende og åpen for laksefiske.

Fiskekort kan fås på Joker Åna Sira, samt at regler for fiske er tilgjengelig på inatur.no og dalafisk.no.

Det er en flott sandvolleyballbane som er fritt tilgjengelig samt at baller og utstyr finnes i utstyrskassen på stadion ved banen.

Det er også etablert og laget en flott frisbeegolf bane på 8 og 16 hull i samme område som er fritt tilgjengelig. Frisbee og utstyr finnes i kiosk bygget på stadion.

Ballbinge, gressbane og grusbane er også fritt tilgjengelig og baller til fotballspill finnes i utstyrs kasse ved sandvolleyballbanen.

Det ligger også utstyr til landhockey, kubbespill, kulespill osv i samme utstyrskasse, og alt er fritt tilgjengelig.

Det er også ryddet, merket og tilrettelagt ca 25 turer i området rundt Åna Sira. Kart over turene er oppslått på  kioskbygget på stadion samt at det er tilgjengelig turkart i postkassen på samme kiosk.

Da ønsker vi bare hjertelig velkommen til Åna Sira.