Klubbhall i Åna Sira

Postet av Åna-Sira FK den 26. Jul 2016

Åna Sira Fotballklubb sendte en henvendelse til Flekkefjord Kommune, Sokndal Kommune, Vest Agder Fylkeskommune, Rogaland Fylkeskommune og Statens Vegvesen ifm at vi ville sjekke ut om det var noen gamle avtaler som sa at vi ikke kunne bygge ut eller gjøre forbedringer på klubbhuset vårt i Åna Sira uten at vi eventuelt fikk dette kompensert hvis det en gang i fremtiden skal gjøres noen med veien eller broen over elven. Det har alltid versert rykter om at vi ikke kan gjøre noe med klubbhuset da vi ikke vil få kompensasjon for dette hvis bygget må rives hvis det skal bygget ny vei eller ny bro i Åna Sira. Vi har ikke mottatt noe svar fra noen av disse instansene om at det ligger noen begrensninger eller avtaler som sier noe om dette.

Åna Sira Fotballklubb har gjort denne undersøkelsen fordi vi kan ikke godta at klubben og klubbhuset blir holdt som gissel ifm en eventuell fremtidig utvidelse\forbedring av veien eller broen i Åna Sira i en uendelig fremtid.

Stykket som står i Avisen Agder omhandler en eventuell utvidelse av klubbhallen mot FV44 men det har aldri vært aktuelt. Hvis det skal gjøres noe med klubbhallen så vil en eventuell utvidelse komme på baksiden av bygget mot eksisterende boligfelt og ikke i konflikt med FV44. Således så er det ikke noe nytt ifm saken som omhandler en eventuell utvidelse av klubbhallen.

Får trolig nei til utbygging

Klubbhallen på Log er blant annet samlingsstedet på 17. mai i Åna-Sira. Statens vegvesen varsler at det er liten sjanse for noen dispensasjon for å bygge ut lokalet i retning fylkesvei 44. Foto: Svein Løvland/ Arkiv

Statens vegvesen varsler at det er liten sjanse for noen dispensasjon for å bygge ut Klubbhallen på Log.

Skrevet av:
SVEIN LØVLAND

Publisert:
26.07.2016 kl 06:46

Daglig leder Jan Petter Kvelland i Åna-Sira fotballklubb har bedt Statens vegvesen om en uttalelse vedrørende en eventuell utbygging av klubbhuset i Åna-Sira vegen. Klubbhuset kalles Klubbhallen på Log.
Fotballklubben ønsker å få avklart om det er mulig å få dispensasjon fra byggegrensen i forhold til fylkesvei 44.

Restriktive
– Jeg vil anta at veien, og muligens broen, vil bli utbedret en gang i fremtiden. Når det vil skje, vet jeg dessverre ikke. Jeg vil tro at Statens vegvesen vil være restriktive med å gi dispensasjon for utbygging mot veien. Det opplyses ikke hvilke utbedringer som skal gjøres. Dere kan vedlikeholde og reparere den bygningsmassen som er, men å bygge ut vil være vanskelig, lyder svaret fra Anneli Eie i Plan- og forvaltningsseksjonen til Statens vegvesen i Stavanger.