Årsmøte i Åna Sira Fotballklubb avholdt i dag 02.02.2020 i klubbhallen i Åna Sira

Postet av Jan Petter Kvelland den 2. Feb 2020

Da har vi avholdt årsmøte i Åna Sira Fotballklubb i dag i klubbhallen i Åna Sira.

Det vare ett godt fremmøte med 70-80 stk som deltok på årsmøte og var med på bygdekafe og bingo etterpå. Det ble servert kaffe, saft, lapper og kaker til alle som ville ha.

Sekretær Vidar Pedersen hadde sammenstilt hele årsmøtet i en fantastisk flott Power point som ble vist på storskjerm, det var veldig bra.

Arr komiteen hadde oppgradert bingo utstyret og bingotrekning samt tall foregikk på storskjerm. Utrolig flott.

Litt fra årsmøte:

Valg: Leder Kjell Tore Sand.

Styremedlemmer: Vidar Pedersen, Greta K Sivertsen, Tina Sivertsen, Cato Bru, Lars Krogh, Bjørn Sand, Cecilie Havik, Leif Inge Håland, Arnstein Eie, Petter Kvelland. Petter Kvelland ønsket egentlig ikke gjenvalg men ble valgt uansett. Ny nestleder velges blant disse da tidligere nestleder ikke ønsket gjenvalg.

Revisorer: Bjørg Jansen og Lise K Eie.

Mange viktige saker som regnskap, budsjett, årsreferat, handlingsplan, medlemskontingent, informasjon om mange tunge og viktige saker klubben jobber med opp mot Flekkefjord og Sokndal Kommune, var oppe til diskusjon.

Trekning av vinnerne av 2 stk gavekort for innleverte 10 på topp turkart, samt utlevering av diplomer til alle som har levert inn kart, ble også foretatt.

En stor og viktig sak som var oppe var sammenslåing av Åna Sira Fotballklubb og Åna Sira Velforening. Dette ble vedtatt av begge årsmøtene til begge foreningene. Dette betyr at Velforeningen går inn i Åna Sira Fotballklubb og blir en gruppe\forening under denne på linje med fotballen, darten, frisbeegolfen og 10 på topp og andre. Styret til fotballklubben utvides med 3 personer, som ble valgt, og disse får fulle rettigheter i hovedstyret til klubben. Det skal fordeles oppgaver på de forskjellige styremedlemmene og settes person som har ansvar for hver av de ovenfor nevnte gruppene. Regnskap og budsjett for velforeningen blir en egen post i hovedregnskapet til fotballklubben på linje med de andre gruppene, slik som det allerede har vært i 2-3 år.

Bobilparkeringen er nesten i mål, og det jobbes videre med toalett bygget på stadion. Hammarhølen er ferdig opprustet og arbeid med trafikksikringstiltak fra Eikedalen til Joker fortsetter. Lysene på turveien fra Åna Sira til Lundevann ferdigstilles mest sannsynlig i neste uke. Skolesalget og prosessen rundt denne jobbes det videre med. Klubben skal i møte med Sokndal Kommune i morgen, mandag 03.02 ifm saker som vi jobber med. Klubben skal også i møte med Titania om ca 14 dager ifm støv og rystelses problematikken.

Det blir dart turnering i klubbhallen lørdag 9 februar, karneval fest i klubbhallen 15 februar, basaren avholdes i mars samt trimbingo avholdes i påsken. Klubben skal også stå vakt på Smaabrygg i år også, 13 juni tror jeg det er, så det etterlyses noen som kan tenke seg å være med, informasjon om dette kommer i egen sak.

Det var informasjon om andre ting også men dette var vel hovedpunktene.

Både de tidligere og nåværende frivillige og valgte medlemmene til Åna Sira Fotballklubb fortjener virkelig ros for ett fantastisk arbeid som er lagt ned de siste årene. Det har vært utrolig travelt ifht store og tunge saker som er viktige for innbyggerne i Åna Sira.