Nye 10 på topp turkart i Åna Sira 2020 er klare.

Postet av Jan Petter Kvelland den 9. Jan 2020

Da er nye 10 på topp turkart for 2020 for Åna Sira i regi av Åna Sira Fotballklubb klare.

Kartene trykkes for harde livet og vil være klare til utdeling på årsmøtet til Åna Sira Fotballklubb den 2 februar 2020 i klubbhallen i Åna Sira.

Vi har valgt å ta vekk Brufjell fra vårt kart, da vi ikke har grunnavtale i området samt at det er andre enn oss som står for merking og tilrettelegging her, ellers så er kartet veldig likt som i fjor.

Det er 2 tomme ruter på baksiden av kartet, den ene ønsker vi innspill i om turer dere ønsker skal være med på kartet til neste år, den andre er tenkt at dere kan skrive inn en frivillig tur av de turene som er merket på kartet men ikke står i turoversikten i år.

Vi har plan om å merke og tilrettelegge en tur til Bjørja. Denne vil bli en videreføring av stien til Salamanderdammen. Dette planlegges å utføres en gang i våres og da vil det bli innkalt til en fellestur og dugnad i denne forbindelsen.

Vi håper kartet blir godt mottatt og oppfordrer alle til å passe godt på naturen og område rundt i Åna Sira, ta med søppel og annet hjem, ta hensyn til dyr på beite og rydd gjerne greiner og annet i stiene som er i veien hvis mulig. Gi oss beskjed om manglende merking, rydding, bøker, tenger, postkasser osv så skal vi forsøke å ordne opp så fort som mulig.

God tur alle sammen.