Treningsleir i Åna Sira for Riska gutter 15 lag.

Postet av Jan Petter Kvelland den 15. Jun 2019

Da har vi fått besøk i Åna Sira av Riska sitt gutter 15 lag.

Disse skal ha treningsleir i Åna Sira denne helgen med treninger på lørdag og kamp mot Flekkefjord på søndag. Alt foregår på den flotte gressmatta på Åna Sira Stadion.

Det er flott at vi kan tilby slike gode treningsfasiliteter da dette er vinn vinn for alle. Lag får tilgang på flott treningsunderlag og bygda Åna Sira får besøk av masse folk som skaper aktivitet i bygda samt handel på butikken.

Det er takket være en god drifts og vedlikeholdsavtale med Sokndal kommune angående stadionanlegget som Åna Sira Fotballklubb har ansvar for at anlegget fremstår i så god stand. Åna Sira Fotballklubb har også ett formidabelt sponsorlag i ryggen som gjør det mulig å opprettholde klubben og dens aktiviteter. En stor takk til Sokndal Kommune og alle våre fantastiske sponsorer.

Vi har i år hatt besøk av Flekkefjord fotballklubb sitt jentelag, Flekkefjord Fotballklubb sitt Alag og nå altså Riska sitt gutter 15 lag. Åna Sira Fotballklubb har hatt 2 kamper mot motstandere fra Haua, samt at det ser ut til at det blir en stor fotballdag 14 september når alle 7 lagene i bygdeserien på Haua samlet til dyst på Åna Sira Stadion til en dobbel kampdag. Det trenes også litt innimellom av Åna Sira FK på stadion så denne blir godt brukt.

Anlegget brukes også til frisbeegolf, sandvolleyball, boccia, landhockey og annen aktivitet.