Ny hjertestarter montert på Joker butikken i Åna Sira

Postet av Åna-Sira FK den 2. Feb 2019

En gladsak og gode nyheter for innbyggerne i Åna Sira.

Da har vi montert en ny hjertestarter i Åna Sira på Joker butikken i sittebua på siden .

Denne er en gave til innbyggerne i Åna Sira fra følgende sponsorer:

Åna Sira Fotballklubb, Sira Kvina Kraftselskap og Flekkefjord Sparebank.

Det er ikke annet enn imponerende innsats av sponsorene å bidra til en slik investering og ett fantastisk hjelpemiddel hvis ulykken skulle være ute. Vi retter en stor takk til alle som har bidratt til å få denne på plass. Sira Kvina Kraftselskap stilte også opp med monteringshjelp for oppbevaringsskapet som hjertestarteren er plassert i og har tilkoblet alarm og varme i denne. En stor takk til Åge Sigurd Gjertsen for hjelpen med dette arbeidet.

Denne hjertestarteren er klar til bruk og kan bare tas ut av skapet ved ett nødstilfelle og brukes. Det vil gå en alarm fra skapet når det åpnes men det er ikke noe å ta hensyn til i en nødsituasjon.

Det vil også bli satt opp ett par kurs i bruken av en hjertestarter etter hvert i 2 etg på Joker butikken og i klubbhallen til Åna Sira Fotballklubb.

Hjertestarteren blir også registrert i 113.no registeret etter hvert.