Besøk hos Åna Sira Fotballklubb fra administrasjonen i Sokndal Kommune

Postet av Åna-Sira FK den 27. Jan 2018

ÅNA SIRA FOTBALLKLUBB - NY DRIFTSAVTALE SKAL VURDERES.
Ordfører Trond Arne Pedersen, Rådmann Helge Madland og Kommunalsjef Teknikk og miljø Roger Egeli startet arbeidsdagen i Åna Sira fredag 19.01.2018.
Petter Kvelland fra Åna Sira fotballklubb ga omvisning på anleggene og orienterte om deres aktiviteter.

Kommunen fikk ved dette møtet et godt innblikk i det gode og viktige arbeidet som gjøres i klubben.

Det ble satt av god tid til samtale med historisk tilbakeblikk på samarbeidet. Det ble vurdert hvilke konkrete områder klubben og kommunen har samarbeidet på, og hvilke vi bør vurdere å samarbeide på fremover.

Kommunen vil med grunnlag i dette møtet ta klubbens søknad om driftsavtale opp til behandling.
Kommunalsjef Teknikk og Miljø Roger Egeli.

Dette var ett veldig bra møte med administrasjonen i Sokndal Kommune. Viktig å møtes slik at en kan få informert om den forholdsvis store aktiviteten vi i Åna Sira Fotballklubb står for. Åna Sira Fotballklubb er hovedaktivitetsbæreren i Åna Sira og det er veldig viktig at klubben og kommunen samarbeider godt for å opprettholde aktiviteten vi står for. Når en snakker sammen så blir samarbeidet som regel mye bedre.
Det var ett godt og positivt møte og Sokndal Kommune skal ha ros for å ha møtt til møte med en  positiv innstilling. Det var bra for oss i fotballklubben å få informert kommunen om det store dugnadsarbeidet som utføres av klubben og da spesielt arbeidet som utføres på Åna Sira Stadion. Her legges det ned ca 400-500 timer hvert år av undertegnede for å opprettholde en høy standard på anlegget. Viktigheten av å ha ett godt anlegg og hvordan det påvirker hele klubben ble også diskutert. Hvis en ikke har ett anlegg kan en heller ikke ha ett fotballag, har en ikke ett fotballag så blir det ekstremt vanskelig å drive videre klubben og alle andre aktiviteter som den står for, som for eksempel dart, 10 på topp turer, frisbee golf, basar, bingo, osv.... Alt henger sammen og det er viktig å forklare sammenhengen for alle involverte parter.

Da får vi bare håpe på en fornyelse av drift og vedlikeholdsavtalen med Sokndal kommune.