Nye flomlys på kirken i Åna Sira sponset av fotballklubben.

Postet av Åna-Sira FK den 21. Apr 2017

Denne saken handler om at det ble gjort en henvendelse fra personer i Åna Sira til kirkekontoret i Sokndal angående at flomlysene på Åna Sira Kirke var defekte.

Da ble det opplyst at det ikke fantes midler til å reparere\erstatte de defekte lysene, 5 stk totalt.

Åna Sira Fotballklubb ble gjort oppmerksom på dette via sosiale medier og tok så saken i egne hender. Vi fikk innhentet ett tilbud på nye flomlys armaturer samt montering av disse fra Bravida Flekkefjord.Summen kom på ca kr 13000 og denne regningen var vi villige til å dekke helt og holdent fra vår side.

Nytt flomlys er nå montert og testet av Bravida Flekkefjord og vi tror og mener dette ble en god løsning for alle parter.

Litt rart er det jo at kommunen ikke har midler til å dekke dette selv men slik er det vel for utkantene regner jeg meg.

Åna Sira Fotballklubb er ingen rik klubb men vi fikk en stor gave av Åna Sira Barnehage i fjor når de la ned driften sin.Det er midler fra denne gaven vi nå bruker til det beste for alle innbyggerne i Åna Sira.

Se stykkene fra Dalane tidende og Agder: