Gladnyhet for Åna Sira Fotballklubb

Postet av Åna-Sira FK den 24. Mar 2017

Etter å ha skrevet og mailet til Sokndal kommune i nesten 3 måneder i strekk så er vi endelig i mål med drift og vedlikeholdsavtalen for Åna Sira Stadion.

Åna Sira Fotballklubb har de siste 8-10 årene hatt ansvaret for drift og vedlikehold av stadion anlegget i Åna Sira for Sokndal Kommune. Dette har sikret ett godt vedlikehold og en nærhet til anlegget som vi mener er helt nødvendig for å opprettholder standarden på anlegget.

Hvis vi skal opprettholde aktiviteten som vi i dag har på anlegget så krever det god standard. Vi trener fotball 2 ganger i uken hele året, det spilles noen kamper i løpet av året, det spilles frisbee golf hele året samt at det er en hel del annen aktivitet i løpet av året.

Drift og vedlikeholdsavtalen inneholder som tidligere at vi får ansvaret for å drifte og vedlikeholde følgende anlegg: Ballbinge, grusbane, gressbane, løpebane og hele stadionområde som hører til.

Gress banen skal nå kalkes og gjødsles, samt valses og piggluftes. Vi satser på å åpne gressbanen til påske. Grusbanen skrapes og merkes hele året. Ballbingen ryddes og merkes hele året. Løpebane på den ene langsiden skrapes og vedlikeholdes hele året. På resten av stadionområdet så ryddes det trær, kantklippes hele året.

Vi er utrolig glade for Sokndal kommune endelig sa ja til videre avtale med Åna Sira fotballklubb. Det ser ut til at når saken nådde media så ble det fart i tingene.